Dataanalyse

Dyk ned i data og få et kvalificeret bud på fremtiden

Analyse af data er blevet en konkurrenceparameter, der kan skabe markante fordele for de virksomheder, der formår at finde mønstre i deres stigende datamængder.

Men i takt med at datamængderne stiger, bliver de også sværere at overskue - og så er det maskinernes tur til at overtage analyseopgaven. 

 

Prædiktiv dataanalyse er en disciplin, hvor du bruger data om fortiden til at give kvalificerede bud på, hvad fremtiden bringer. 

Dengang verden var mindre, var den gode købmand kendt for at kende sine kunders vaner og sørge for, at varerne lå klar på disken, når kunden kom ind i butikken. Det er det samme, du vil opnå med prædiktiv analyse. 

 

Stor erfaring med prædiktiv analyse

Måske vil du gerne vide, hvilke af dine kunder, der formentlig ikke kan betale deres faktura. Eller om en kunde er på vej til at vælge en anden leverandør. Eller hvor stor en chance du kan tage med at yde kredit til en ny kunde.

 

Noitso har flere års erfaring med prædiktiv analyse. Vi kan bygge modeller, der hjælper dig med at vurdere risikoen ved dine kunder - og med at opdage fraud eller forbrugeradfærd, der kan give bedre markedsføring.

Et bedre overblik over kundernes evne til at betale er et værktøj, du kan bruge til at tilpasse dine betingelser, så du undgår tab.

 

Hvor præcist er det?

En prædiktiv model er faktisk bare matematik. Du putter data ind i den ene ende og får et resultat ud i den anden.

Kvaliteten af resultatet afhænger af kvaliteten af råvarerne - de data, du putter ind.

Den gode nyhed er, at data kan beriges og kombineres. Det er her, Noitso skaber værdi, fordi de rigtige kombinationer af data giver ny viden, der giver bedre beslutinger.

 

Måske findes der offentligt tilgængelig data om en kunde - og måske har det en betydning hvor kunden bor, hvornår på en sæson en aftalen er indgået eller noget helt tredje.

Prædiktive modeller kan både være skræddersyede eller generiske, give præcise forudsigelser eller bredere trends. Det afhænger af de data, der er til rådighed.

 

Skal modellerne vedligeholdes ?

Efterhånden får du mere data om kunderne - eller verden ændrer sig. Derfor bør du også løbende vedligeholde dine prædiktive modeller, så de hele tiden giver det bedst opnåelige bud på fremtiden.

 

Noitso laver performance-tjek af modellen, så vi løbende holder øje med, om modellens forudsigelser rammer plet. Hvis der opstår slinger i valsen retter vi modellen til, så den hele tiden fornyes og holdes skarp.

Hvor ofte det er nødvendigt afhænger af, hvilken branche du er i - og hvordan din forretningsmodel er. Vi lægger en plan i fællesskab.

Er din organisation rustet til at være datadrevet?

Skriv eller ring til os og hør mere om, hvordan vi kan understøtte din kampagne med data

Ronni Pedersen
+45 70 27 58 22

Ja, jeg accepterer Noitsos privatlivspolitik*